Zespół Szkół Ogólnokształcących im. J.Słowackiego STO w Krakowie

System oceniania

  1. Ocenianiu podlegają osiągnięcia edukacyjne oraz zachowanie uczniów.
  2. Ocenianie osiągnięć edukacyjnych polega na rozpoznawaniu przez nauczycieli poziomu i postępów w opanowaniu przez uczniów wiadomości i umiejętności w stosunku do wymagań edukacyjnych, wynikających z podstawy programowej i realizowanych w szkole programów nauczania, uwzględniających tę podstawę.
  3. Ocenianie zachowania polega na rozpoznawaniu przez wychowawcę klasy, nauczycieli oraz uczniów danej klasy stopnia respektowania przez ucznia zasad współżycia społecznego i norm etycznych oraz wywiązywania się z obowiązków szkolnych.
  4. Ocenianie osiągnięć edukacyjnych i zachowania ucznia odbywa się przez ocenianie wewnątrzszkolne, które ma na celu:
    • informowanie ucznia o poziomie jego osiągnięć edukacyjnych i jego zachowaniu oraz o postępach w tym zakresie
    • udzielanie uczniowi pomocy w rozpoznawaniu mocnych i słabych stron oraz samodzielnym planowaniu swojego rozwoju
    • motywowanie ucznia do dalszych postępów w nauce i zachowaniu
    • dostarczenie rodzicom (prawnym opiekunom) i nauczycielom informacji o postępach, trudnościach w nauce, zachowaniu oraz specjalnych uzdolnieniach ucznia
    • umożliwienie nauczycielom doskonalenia organizacji i metod pracy dydaktyczno – wychowawczej

W klasach 1-3 ocena osiągnięć edukacyjnych i zachowania  jest oceną opisową. W edukacji wczesnoszkolnej w sposób opisowy ocenia się różne rodzaje aktywności ucznia, tj. czytanie, pisanie, mówienie, słuchanie, liczenie, twórczość plastyczna, śpiewanie, organizowanie własnych działań i inne.